Några enkla steg

Att byta anordnare kanske kan tyckas vara en jobbig process med mycket pappersarbete. Men du behöver inte oroa dig – även pappersarbetet är vi bra på! Du kan i lugn och ro känna dig i trygga händer medan vi sköter allt det formella.

Att välja Nordica Assistans som din assistansanordnare är väldigt enkelt och kostar ingenting extra. Så här går det till;

  • 1. Kontakta oss

    Ring eller maila oss för en första kontakt så berättar vi vad vi kan erbjuda just dig i din situation. Om intresset kvarstår bokar vi ett personligt möte. Vi träffas enligt dina önskemål, antingen hos dig, hos oss eller någon annanstans.

    Under mötet går vi igenom hur din situation ser ut idag, dina behov och vad som skulle kunna förbättras. Detta gäller allt från ditt nuvarande beslut, dina assistenter till dina fritidsaktiviteter.

  • 2. Vårt förslag

    Alla har olika behov och befinner sig i olika situationer, detta är vi medvetna om. Vi skräddarsyr därför ett förslag utifrån dina önskemål för just din assistans och går tillsammans igenom varje bit.

    Många blir mycket positivt överraskade över vilken skillnad vi faktiskt kan göra!

  • 3. Ditt klartecken

    Om och när du bestämmer dig att du vill anlita oss så får du direkt en egen kontaktperson som du alltid kan vända dig till vid frågor som dyker upp under tiden.

    Vi tar över all kontakt och administration kring din assistans och du kan i lugn och ro överlämna ansvaret till oss.

  • 4. Vår resa tillsammans börjar

    Nu när du har blivit kund hos oss vill vi att du ska känna att du har gjort ett bra val – varje dag. Vårt arbete har därför bara börjat, vi arbetar kontinuerligt för att tillgodose dina önskemål så att din assistans fungerar som bäst.

    Vi finns hela tiden på plats för att du ska känna dig trygg, tveka därför inte att höra av dig om vi kan hjälpa till med någonting.

    Välkommen till Nordica Assistans!