En komplett assistansanordnare

Vi på Nordica Assistans strävar efter att tillhandahålla en komplett individuell helhetslösning för varje brukares personliga behov och önskemål. Vi har därför samlat all kompetens under ett och samma tak, allt från ekonomi och juridik till administration och lön. Vi sköter allting kring din personliga assistans från första dagen, så att allting går så smidigt som möjligt och att du kan känna dig trygg.

I huvudsak kommer du alltid att ha tre personliga kontakter hos Nordica Assistans, som var och en ansvarar för sitt eget område;

Kundansvarig

Din kundansvarige kommer att vara din huvudsakliga kontakt på Nordica Assistans. Till denne kan du vända dig med alla möjliga frågor och funderingar och det är han eller hon som har helhetsansvaret för att din personliga assistans ska fungera som bäst.

Jurist

Du kommer att ha en personlig jurist som kommer att ansvara för hela den juridiska aspekten i din personliga assistans. Din jurist kommer alltid att finnas där vid varje utredning och möte och du kan känna dig trygg i att han eller hon kommer att leda ditt ärende från början till slut. Oavsett arbetsinsatsen så är det alltid kostnadsfritt för dig.

Löneadministratör

Löneadministratören ansvarar för att alla löneutbetalningar samt att övrig löpande administration fungerar som det ska. Löneadministratören är också den som ansvarar för schemaläggning och tidrapportering, allt för att det ska gå så smidigt och säkert som möjligt.