Det ska vara enkelt

Vi på Nordica Assistans arbetar utifrån en helhetssyn. Det ska vara enkelt för dig att vara kund hos oss. Du ska inte behöva bekymra dig över svåra frågor så som lönehantering och redovisning, schemaläggning och rekrytering eller juridiska ärenden och kontakt med myndigheter. Allt detta kan du tryggt överlämna åt oss.

Vi har brutit ner vår helhetssyn i tre ledstjärnor som vi arbetar utifrån:

  • Personlig service

    Vi vet hur jobbigt det kan vara att bli bollad mellan olika personer på ett företag, bli kopplad till växeln eller sitta i telefonköer. Därför vill vi göra det så enkelt som möjligt för dig som kund, så att du alltid har någon att vända dig till för en snabb kontakt.

    Vi vill helt enkelt återinföra det personliga i personlig assistans, hos oss blir du sedd och hörd för den du är och tillsammans bildar vi en långvarig, nära relation.

  • Medbestämmande

    Personlig assistans är till för dig. Just därför är det du som ska bestämma hur din personliga assistans utformas. Det finns dock många frågor att ta ställning till och det är inte alltid lätt att veta hur man ska välja. Tillsammans hjälper vi dig därför igenom olika beslut och ställningstaganden.

    Vi ger dig råd och stöd så att du ska känna dig väl informerad och trygg i de val du gör. Huvudsaken är alltid att det är du som har det sista ordet och fullt ut bestämmer över din assistans.

  • Livskvalitet

    Personlig assistans handlar om så mycket mer än tidrapportering, ekonomi och beslut. Alla dessa delar är självklart viktiga för att vardagen skall fungera, men vi vill så mycket mer än det. Det viktigaste är att du som kund upplever att din situation har förbättrats och att du finner glädje och kvalitet i livet.